بچه های زاهد شهر

بچه های زاهد شهر

من این وبلاگ را برای همه ی مردم ایران و البته بخصوص مردم زاهد شهر ساخته ام

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 346
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


تاثیر ورزش بر هوش؟

تاثیر ورزش بر هوش؟

 

فتیله مغزتان را بالا بكشید.
تاثیر ورزش بر سلامت مغز شما
به گزارش افکارنیوز، فواید ورزش تنها منحصر به جسم نیست و ذهن و مغز را هم درست به همان اندازه بهرمند می كند؛ به خصوص ورزش برای اضطراب و استرس، مانند ـآبی است بر آتش. بدون شك كمتر فردی پیدا می شود كه از فواید ورزش ناآگاه باشد اما باز هم افراد به ورزش كردن علاقه ای نشان نمی دهند.از آنجا كه به قول قدیمی ها شروع هر كاری سخت تر است، این افراد نیاز به یك انگیزه خوب برای شروع برنامه ورزشی شان دارند. شاید به نظر شما هم پیگیری مداوم تمرین های ورزشی در وهله اول كار چندان راحتی به نظر نرسد اما به محض اینكه آن را شروع می كنید احساس بهتری پیدا می كنید و می توانید با ذهن و روانی آرام تر به كارهای روزمره بپردازید.

اگر میگرن داری، بدو

برای شروع ورزش انگیزه می خواهید؟ شاید این یافته پژوهشی به شما كمك كند؛ آخرین بررسی ها نشان داده اند افرادی كه فعالیت های ورزشی مداوم مانند دویدن یا شنا را به طور منظم انجام می دهند، كمتر از دیگران به مشكلاتی مانند ناراحتی های روحی و ذهنی مبتلا می شوند. آیا ورزش كردن واقعاً تاثیرهای جانبی مثبتی بر مغز ما می گذارد؟ دانشمندان به نتایج جالبی رسیده اند. ورزش می تواند بیماری هایی را كه به مغز انسان مربوط می شود تا حدی كاهش دهد. پژوهش های جدید نشان می دهند ورزش می تواند علائم مشكلاتی مانند میگرن و دوبینی را كه منشا مغزی دارند تا حدی كاهش دهد. همین مطالعه ها نشان می دهند انجام ورزش هایی مانند بدمینتون و اسكی كه هنگام انجام آنها مغز باید در كسری از ثانیه تصمیم بگیرد، می تواند روی عملكرد كلی مغز تاثیر مثبتی بگذارد. در حقیقت با محاسبه عكس العمل های بیشتر هنگام ورزش، مغز نیز به فعالیت و واكنش وادار می شود. فعالیت بیشتر مغز در نهایت ممكن است علائم بیماری هایی مانند آلزایمر و پاركینسون را نیز تا حدی كاهش دهد.

تا دیر نشده دست به كار شوید

هیچ كس از افرادی كه به دلیل افسردگی شدید، قادر به انجام دادن فعالیت های روزمره خود نیستند انتظار ندارد تا تمرین های ورزشی شان را با سختكوشی پیگیری كنند اما با این حال، ورزش می تواند در مراحل خفیف تر افسردگی بسیار سودمند باشد و شخص را از وارد شدن به مراحل بالاتر نجات دهد. اگر احساس می كنید به معاشرت با دیگران علاقمند نیستید یا بیشتر از حد می خوابید یا امیدی به آینده ندارید، زودتر دست به كار شوید و برای خودتان یك فعالیت روزمره ورزشی برنامه ریزی كنید. این فعالیت حتی می تواند راه رفتن در پارك نزدیك محل سكونت تان یا نرمش های روزمره باشد. برای رسیدن به این هدف، روی ورزش های آرامش بخشی تمركز كنید كه باعث هماهنگی بدن و ذهن می شوند.

فعالیت مغز

درست همان طور كه آتش با اكسیژن بیشتر، شعله ورتر می شود ورزش هم با رساندن اكسیژن بیشتر به خون،‌ باعث افزایش جریان خون و عملكرد بهتر مغز می شود. وقتی مغزمان در بالاترین حد عملكرد خود است، ما نیز در خانه یا محل كار، انرژی و خلاقیت بیشتری داریم. حداقل به همین دلیل ورزش را به عنوان ابزار و سرمایه ای برای عملكرد بهتر خود ببینید؛ نه چیزی كه وقت و انرژی تان را هدر می دهد.

تاثیر ورزش بر هوش؟

بعضی از دانشمندان این احتمال را مطرح می كنند كه ورزش ممكن است روی هوش فرد نیز تاثیر مثبت بگذارد. با این حال، درباره تاثیر ورزش و هوش، هنوز پژوهش های متمركزی انجام نشده است زیرا نتایج این بررسی ها ممكن است با عوامل دیگری مانند تغذیه و شرایط فرهنگی اجتماعی هم پوشانی داشته باشد. با این وجود، پژوهش ها نشان می دهند افراد ۱۸ ساله ای كه تناسب اندام بیشتری دارند، نسبت به كسانی كه چاق یا كم تحرك هستند، عملكرد بهتری در امتحان ها و زمینه های دیگر دارند. هر چند این بررسی ها در نهایت درباره تاثیر مستقیم ورزش بر شناخت و عملكرد هوشی با احتیاط اعلام بی طرفی می كنند اما تاكید دوباره ای بر لزوم داشتن تحرك در سنین كودكی دارند.

این توصیه ها یادتان باش

به طور كلی هر ورزشی كه برای قلب خوب است بر مغز هم تاثیر مثبتی دارد.
تمرین های ایروبیك برای مغز و بدن عالی هستند. این حركت ها برای بازسازی سلول های مغز نیز موثرند.
ورزش زمان به خصوصی ندارد اما انجام دادن تمرین های ورزشی صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب، به داشتن انرژی و خلاقیت بیشتر در طول روز كمك فراوانی می كند.
اگر وقت و هزینه رفتن به كلاس های ورزشی را ندارید، ورزشی كه ذهن و بدن را در هماهنگی قرار می دهد انتخاب كنید و آن را در خانه انجام دهید.
اگر از كار و فعالیت روزانه آن قدر خسته هستید كه حتی نمی توانید درست فكر كنید. كافی است چند بار بالا و پایین بپرید. این كار باعث می شود تا خون بیشتری به مغزتان برسد و عملكرد آن به سرعت افزایش پیدا كند.
ذهن تان را به ورزش عادت دهید. درست وقتی كه ذهن تان شروع به بهانه تراشی می كند او را نادیده بگیرید. می بینید كه به تدریج خود ذهن به جای اینكه مانعی باشد، شما را برای از جا بلند شدن تشویق می كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: امیر حسین علیزاده تاريخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to bachehayzahedshahr.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com